David Cook - Always Be My Baby

Tuesday, December 21, 2010

TRIUMPH!

DALAM masa seminggu nie (dari ari Khamis mggu lepas) , my mum, Roshayati ,46 , pergi ke pertandingan bola jaring ____________ *yang penting peringkat kebangsaan la , untuk mewakili negoghi Melaka Bandaraya bersejarah nie . Beliau * aku pggil mama aku 'beliau' sebab die mengharumkan nama family aku serta Melaka! telah mengharungi pelbagai kepayahan serta usaha - usaha yang aku rase penat lelah  beliau tu akhirnya telah membuahkan hasil!!!

Macam nie citer dier,..petang tadi, mama gwa mesej gwa " esok, umi main untuk tempat 1 atau 2, ye..ye" . aku punyer terkezzut boghok la kan sampai terlompat2 kat atas motor member aku yang bawak aku jalan2 kat pantai pengkalan balak * mesti my baby mengamok jap lagy pas die bace post gwa ni..hehe.. !!!! then aku pown ngan serte merta mereply mesej mak aku ngan mengatakan "WOW!! GEMPAK GLER MAMA AKU!!! " ye la..mane x nyer..mak aku dah la ngah sakit lutut akibat gout yang melampau, namun ngan berkat usaha dan keringat yang banyak..akhir nye beliau berjaya melangkahkan kaki nya ke peringkat AKHIR BEB !!!!!!!!!!!!

Aku malas la nk cakap banyak kt sinie..kang korang boring pulak..tapi ape aku kesah..ni blog aku! korang jgak yang mangat sangat nk bace tadi..ha, sekarang, terima lah kebosanan nya! hahahaha!!!!!! Ok, back to basic, then ummi aku cakap, die punyer la excited waktu sekarang nie, * sebab berjaya sampai peringkat akhir die cakap ngan ktorang(anak2 dier la!) yang "ok..nanti bile umi balik, umi nk beli baju sekolah anak2, then belanje anak2 umi nie yea kt melaka!" Ape lagy, terkinja2 aku melompat mengalahkan kijang yang ngah saket kaki tuh! Fulammak weyh! perasaan gembira + excited +bangge bercampur baur sekejap korang tau!? Punye lah excited nye aku tyme tuh..mane x nyer, dah bapak lame aku memerap dalam rumah nie kebosanan akhernyer gwa berjaya jugak melepaskan diri gwa dari 'penjara mantap' ini! Fuhh! Legaa~

Buat mase sekarang nie..my mum ngah tggu nk lawan sama ada negoghi sembilan atau pahang tok lawan dalam final nanti~ aku harap korang tolong la doakan mama aku ea supaye beliau berjaya dalam pertandingan tersebut. Alaww..nanti aku belanje la korang MekDi satu set sorang n beberape sourvenir dari Perlis nanti(sebab mak aku lawan kt perlis) *hehe..gaye cam korang dapat jek..hehehe..Lagy sekali..tolong ea? Aku mengharap sangat2 korang doakan mak aku berjaya n hilangkan lah saket kaki mak aku tuh..Aminnn~ 

P/S : kepada sesiapa yang tolong doakan mak aku tuh, aku doakan supaya mak korang jugak berjaya dalam hidup n semoga panjang umur murah rezeki korang.. eh, mak korang..Aminn~    chowz~

No comments:

Post a Comment